Via verschillende strategische methoden werken we samen met jou een complete online strategie uit, op maat van je organisatie.
Een digitale brainplot start altijd met de digitale missie, visie en waarden die je organisatie wil uitstralen:
- Waarom zet je een digitale aanpak op?
- Waar wil je met je digitale aanpak naartoe?
- Wat zijn je basisprincipes en je idealen voor je digitale aanpak?
Door te vertrekken vanuit deze vragen, bouwen we inzicht op in je bedrijfscultuur en kunnen we je een aanpak op maat voorstellen.
Daarna gaan we samen met jou na welke concrete doelstellingen je wilt bereiken: je doelstellingen op lange termijn, maar ook je tussendoelstellingen op korte termijn. En natuurlijk kijken we ook naar de markt waarop je onderneming actief is.
Groei- en innovatiekansen
Als we een duidelijk zicht hebben op je bedrijfsdoelstellingen en op de kansen en valkuilen in de markt, onderzoeken we waar er voor jou online groei- en innovatiekansen liggen. We passen de blue ocean strategy toe om te zien welke nieuwe markten je nog kan aanboren. En we nemen je concurrenten onder de loep.
Creatief nadenken
Je strategische krijtlijnen zijn uitgezet. Nu gaan we creatief nadenken over hoe we je doelstellingen concreet gaan bereiken, welke doelgroepen we daarvoor aanspreken, en welke online kanalen ze gebruiken.
- Wat gaan we communiceren en naar wie?
- Wat is je referentiekader?
- Je USP’s?
- Je boodschap?
- En wie zijn je doelgroepen?
- Hoe en waar gaan we communiceren?
- Waar zijn je doelgroepen online actief?
- Welke kanalen gebruik je nu al?
- Welke kanalen kunnen we nog meer opzetten of activeren?
- Wanneer gaan we communiceren?
- Wat moet permanent online blijven en wat zetten we tijdelijk of actiegericht in de markt?
Het resultaat is een digitale roadmap die het startpunt wordt om je digitale communicatiearchitectuur op te zetten. Met een concreet stappenplan.