Meten is weten. De bezoekers op je website monitoren, is meer dan alleen maar het aantal sessies bijhouden.
De kwaliteit van het bezoekersprofiel is belangrijker dan de kwantiteit. Hoe meer kwaliteitsbezoekers, hoe beter.
Wat is het profiel en het gedrag van je bezoekers?
- Heeft je bezoeker wel het profiel van een potentiële klant?
- Bereik je het doelpubliek dat je voor ogen hebt?
- Vinden de bezoekers vlot de pagina’s die voor hen en voor jou belangrijk zijn?
- Zijn er trends in het gedrag van je bezoekers die we moeten bijsturen of uitspelen?
- Welke kanalen leveren de meeste relevante bezoekers op?
- Waar is er nog groeipotentieel?
- Werken de vooropgestelde conversietunnels?
Google Analytics
Met Google Analytics kunnen we alle resultaten bijhouden en analyseren. Laat je account voor Google Analytics professioneel opzetten en configureren, en het wordt een bron van data met onschatbare waarde.
Door de cijfers te analyseren en af te zetten tegen je doelstellingen, kunnen we je concrete voorstellen formuleren om je website of je app te optimaliseren en om je online campagnes bij te sturen. Doel is altijd: de kwaliteit van je bezoekers optimaliseren en zo je conversiedoelstellingen halen.