Een frisse start voor de Continental Black Chili Driving Experience
Na enkele succesvolle jaren “Continental Black Chili Driving Experience” was het format van de activatiecampagne toe aan een innovatieve frisse wind. De reden: de focus ging te veel naar de supercars waardoor de banden en de link met het merk wat op de achtergrond raakten. De band met Continental-banden mocht, zeg maar, meer in de kijker staan.
Onze opdracht? Het format herlanceren. Onze teams staken het concept in een nieuw jasje. Er was ruimte voor innovatie op alle vlakken: branding, communicatie, online marketing… met een gezonde dosis goesting gingen wij aan de slag.
Wat waren de objectieven?
- Een innovatief concept en strategie voor de Black Chili Driving Experience
- Focus verplaatsen van de supercars naar de Continental-banden (zowel visueel als conceptueel)
- Het aantal voor-inschrijvingen voor de Black Chili Driving Experience maximaliseren
- Teams motiveren om de volledige activatiecampagne te doorlopen
- De optimalisatie van het bereik op online kanalen zoals Facebook en de website
Black Chili Concept 2.0.
Na een diepgaande brainstorm gaven we de Continental Black Chili Driving Experience 2017 een frisse en geüpdate look & feel die zowel rekening houdt met de bestaande activiteit en de objectieven van de activatiecampagne.
Studio Claerhout creëerde een nieuw campagnebeeld en teasende slogans, waarmee 02 Agency aan de slag ging.
Online marketing all the way
Ons online marketingteam ontwikkelde een nieuw marketingplan op maat van de nieuwe Black Chili Driving Experience. Dat benutte het maximale potentieel aan bannering, e-mailmarketing, Facebook-ads, Instagram-ads, Youtube pre-rolls en bumper-ads.
Facebook en Google speelden een hoofdrol in de opstart van de campagne. We ontwikkelden teasende en aantrekkelijke ads die de campagne op gang trokken...
All - in met een nieuwe website
Geen on point online marketing zonder flitsende landingspagina natuurlijk. De oude Black Chili-website werd vervangen door een nieuwe full-responsive versie die de nieuwe aanpak van de campagne belichaamt.
Het resultaat is een website met de allernieuwste Drupal 8-technologie die specifiek gebouwd is om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van de Black Chili Driving Experience.
Activatie, maar ook heractivatie
Teasing-, (her)activatie-, reminder- en statusmails, geen enkele inspanning bleef onbenut om het aantal kwalitatieve deelnemers te activeren en te maximaliseren.
Ingeschreven teams werden uitgedaagd met verschillende online challenges om hun ranking te verbeteren en geselecteerd te worden voor de Black Chili Driving Experience. Teams die hun deelnames en challenges sharen op sociale media verdienden bijvoorbeeld extra punten voor motivatie en inzet in de ‘Chili Ranking’.
Appy Ending
Het Black Chili-verhaal stopte echter niet na de online challenges en selectie, O2 Agency bleef het hele verhaal lang innoveren. De winnende teams mochten zich klaarmaken voor 5 onvergetelijke dagen Zuid-Frankrijk. Speciaal voor hen ontwikkelden we een gloednieuwe app die deelnemers liet kennismaken met de supercars van de dag en hen dagelijks uitdaagde met verschillende challenges.
Als kers op de taart zette Continental de Black Chili-app in om de deelnemers tijdens de reis te sensibiliseren, in te lichten en punten toe te kennen voor veiligheid, rijgedrag en ecologisch rijden. Een schot in de roos!
Een ontmoeting op het test circuit
Een ontmoeting op het test circuit kon niet ontbreken, alvorens de finalisten voor de reis naar het zuiden te selecteren.
Met meetbaar resultaat
Onze inspanningen leverden maar liefst 1363 pre-registraties op, 406 actief deelnemende teams en 944 opgeloste challenges!
Bent u ook op zoek naar een activatiecampagne mét resultaat? Neem dan nu contact op met ons! O2 Agency